Skandynawskie Linie Lotnicze SAS w Polsce

   


 

[2006-08-03]

SAS Cargo podpisuje ze Spanair umowę umożliwiającą
wykorzystanie potencjału transportowego hiszpańskiego przewoźnika

Podpisując tę umowę, która obejmuje 51 samolotów przewoźnika Spanair, SAS Cargo kontynuuje strategię zwiększania swej zdolności transportowej na ważnych strategicznie, rozwijających się rynkach. Umowa wchodzi w życie 1 września b.r.

„Hiszpania jest bardzo ważnym rynkiem dla SAS Cargo. Ponadto jej położenie geograficzne jest korzystne z punktu widzenia planowanej przez nas dalszej ekspansji. Nowa umowa ze Spanair ułatwi skandynawskim importerom eksporterom wysyłanie i otrzymywanie towarów drogą powietrzną z Ameryki Południowej i Afryki, ponieważ duża część tych towarów trafia do Europy właśnie przez Hiszpanię”, powiedział Kenneth Marx , dyrektor zarządzający SAS Cargo Group A/S .

Jedną z dużych zalet tej umowy jest łatwy dostęp do rozbudowanej siatki transportowych połączeń lotniczych pomiędzy Hiszpanią i Skandynawią. Ponadto dobrze zorganizowana lotnicza sieć połączeń krajowych, którą dysponuje Spanair, oferuje klientom SAS Cargo zwiększone możliwości przewożenia towarów drogą powietrzną między Hiszpanią a należącymi do niej pobliskimi wyspami. I wreszcie, zwiększona zdolność transportowa i częstotliwość lotów między Skandynawią a Hiszpanią będzie korzystna dla klientów przesyłek ekspresowych oraz poczt krajów skandynawskich, które korzystają z usług SAS Air Mail przy przewozie poczty międzynarodowej.

„Cieszymy się na współpracę z SAS Cargo, która będzie się odbywała w pod nadzorem SAS Group, naszej wspólnej rodzimej spółki. Jesteśmy przekonani, że SAS Cargo jest właściwym partnerem do rozszerzania i rozwijania tej działalności”, powiedział Ramón Ferre , wiceprezes spółki Cargo for Spanair.

Podpisanie tej umowy było konsekwencją strategicznej ambicji SAS Cargo zwiększenia zdolności transportowej dla własnych klientów oraz przejęcia odpowiedzialności za przewóz towarów drogą powietrzną, odbywający się w ramach SAS Group. Podobnie jak w przypadku reszty Europy, w Hiszpanii SAS Cargo będzie sprzedawać przestrzeń towarową za pośrednictwem sieci GSA (General Sales Agents), na terenie Skandynawii zaś poprzez własny personel.

Do tej pory sprzedaż całej przestrzeni towarowej na pokładach samolotów Spanair znajdowała się w gestii Cargo Counts, oddziału Lufthansa Cargo. Sytuacja ta ulegnie zmianie 1 września 2006 roku, kiedy wejdzie w życie umowa z SAS Cargo.

wersja do druku  wersja do druku

Skandynawskie Linie Lotnicze SAS są obecne w Polsce od 1957 roku.
SAS jest jednym z członków założycieli sojuszu "Star Alliance", który powstał w 1997 r jako zintegrowana międzynarodowa sieć transportu lotniczego.

Star Alliance W skład Star Alliance wchodzi 25 renomowanych linii lotniczych oraz 2 linie regionalne: Aegan, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Copa Airlines, Egyptair, Ethiopian Airlines, Eva Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, SAS Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, THAI, Turkish Airlines, United Airlines. Członkowie regionalni: Adria Airways i Croatia Airlines.
Dzięki swoim partnerom "Star Alliance" może zaoferować pasażerom największy system połączeń lotniczych na świecie. Flotę należącą do "Star Alliance" stanowi ponad 4 650 samolotów, które oferują ponad 18 500 połączeń dziennie do 1 330 portów lotniczych w 192 krajach.
Sojusz przewozi rocznie średnio 641 milionów pasażerów, co czyni Star Alliance największym sojuszem lotniczym na świecie.

www.flysas.pl

www.staralliance.com

© Copyright Rekta Consulting 2004-2016