Skandynawskie Linie Lotnicze SAS w Polsce

   


 

[2006-05-17]

„Latające lodówki” w SAS Cargo

SAS Cargo inwestuje w nową technologię chłodzenia

Skonstruowano nowy kontener utrzymujący transportowane produkty w odpowiednio niskiej temperaturze. Urządzenie to działa podobnie jak przenośna lodówka i jest zasilane prądem elektrycznym, co zapewnia utrzymywanie stałej temperatury przez dłuższy okres czasu.

„Nowy kontener chłodzący jest kolejnym produktem wysokiej jakości, jaki możemy zaoferować klientom, których ładunki są wrażliwe na temperaturę. Gwarantujemy utrzymanie stałej temperatury w kontenerze od momentu, w którym opuszcza on nadawcę ładunku, do chwili, w której dociera do odbiorcy”, mówi Kenneth Marx, prezes SAS Cargo Group.

Nie będąc podłączony do źródła zasilania, kontener chłodzący utrzymuje stałą temperaturę – między 2 a 25 stopni Celsjusza – przez ponad 36 godzin, co oznacza, że nie potrzebuje on żadnego zasilania podczas lotu. Na ziemi, jeżeli transport trwa dłużej niż 36 godzin, w każdej chwili można go doładować, podłączając do lokalnego źródła zasilania.

To nowe rozwiązanie transportowe zostało zaprojektowane dla produktów typu Pharma/Fresh/Cool, które szczególnie wymagają stabilnych temperatur podczas transportu powietrznego. Kontener powstał w wyniku współpracy szwedzkiej spółki AB AirContainer, Królewskiego Instytutu Techniki oraz SAS Cargo, które testowało kontener przez kilka ostatnich miesięcy. Pierwsze „latające lodówki” wejdą do użytku we wrześniu.

Większość tego typu transportów odbywa się dzisiaj przy użyciu suchego lodu. Chłodzi on ładunek, ale nie gwarantuje utrzymywania stałej temperatury w różnych częściach kontenerze.


Więcej informacji:
Head of Corporate Communications
SAS Cargo Group A/S, Ulrik Marshall +45 2322 6733


SAS Cargo Group A/S

SAS Cargo Group A/S to niezależna spółka będąca w 100% własnością SAS Group. Zyski SAS Cargo w 2005 roku wyniosły 3 miliardy 306 milionów koron (356 milionów euro). Spółka zatrudnia 1332 pracowników w całej Skandynawii oraz 132 pracowników poza Skandynawią.
Zyski SAS Cargo Group pochodzą przede wszystkim z przewozu ładunków lotniczych i przesyłek pocztowych z lotniska na lotnisko oraz operacji przeładunku towarów transportowanych przez inne linie lotnicze na terminalach SAS Cargo w Skandynawii i Stanach Zjednoczonych.

wersja do druku  wersja do druku

Skandynawskie Linie Lotnicze SAS są obecne w Polsce od 1957 roku.
SAS jest jednym z członków założycieli sojuszu "Star Alliance", który powstał w 1997 r jako zintegrowana międzynarodowa sieć transportu lotniczego.

Star Alliance W skład Star Alliance wchodzi 25 renomowanych linii lotniczych oraz 2 linie regionalne: Aegan, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Copa Airlines, Egyptair, Ethiopian Airlines, Eva Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, SAS Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, THAI, Turkish Airlines, United Airlines. Członkowie regionalni: Adria Airways i Croatia Airlines.
Dzięki swoim partnerom "Star Alliance" może zaoferować pasażerom największy system połączeń lotniczych na świecie. Flotę należącą do "Star Alliance" stanowi ponad 4 650 samolotów, które oferują ponad 18 500 połączeń dziennie do 1 330 portów lotniczych w 192 krajach.
Sojusz przewozi rocznie średnio 641 milionów pasażerów, co czyni Star Alliance największym sojuszem lotniczym na świecie.

www.flysas.pl

www.staralliance.com

© Copyright Rekta Consulting 2004-2016